top of page
Αναζήτηση
  • Julia Lagioti

Συνειδητοποιώντας το πόσο γκρινιάζουμε

"Υπάρχει ένα μυστικό για την ευτυχία και είναι η ευγνωμοσύνη. Όλοι οι χαρούμενοι άνθρωποι είναι ευγνώμονες και οι αχάριστοι άνθρωποι δεν μπορούν να είναι ευτυχισμένοι. Τείνουμε να πιστεύουμε ότι το να είναι κανείς δυστυχισμένος οδηγεί τους ανθρώπους να γκρινιάζουν αλλά είναι πιο αληθινό να πούμε ότι η γκρίνια είναι που οδηγεί τους ανθρώπους να είναι δυστυχισμένοι. Γίνε ευγνώμων και θα γίνεις ένας πολύ πιο ευτυχισμένος άνθρωπος." - Dennis Prager


Η γκρίνια μπορεί να εκληφθεί ως το αντίθετο της ευγνωμοσύνης. Ενώ η ευγνωμοσύνη συνεπάγεται σκόπιμη επικέντρωση στις θετικές πτυχές της ζωής, η γκρίνια συνεπάγεται εστίαση στις αρνητικές πτυχές της ζωής. Η εστίαση σε καθημερινές ενοχλήσεις ή δυσκολίες έχει βρεθεί ότι αυξάνει τόσο τα αρνητικά συναισθήματα όσο και τα σωματικά προβλήματα καθώς και την υποκειμενική αίσθηση ευεξίας (Emmons & McCullough, 2003).


Ο στόχος αυτής της άσκησης είναι να συνειδητοποιήσετε την γκρίνια και συνεπώς να μειώσετε τις αρνητικές επιπτώσεις για σας τους ίδιους και για το περιβάλλον σας, που είναι αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής αναπλαισίωσης.


Η γκρίνια είναι μια μορφή κριτικής. Σπάνια στοχεύει στην επίλυση ενός προβλήματος («πραγματικά δεν έχω καθόλου όρεξη για δουλειά σήμερα», «Τα πράγματα δεν λειτουργούν ποτέ όπως θέλω»). Δεν περιμένετε ότι το άτομο στο οποίο γκρινιάζετε θα έχει λύση για εσάς. Αντίθετα, ζητάτε επιβεβαίωση μιας αρνητικής κατάστασης, ελπίζοντας ότι το άλλο άτομο θα σας ακολουθήσει. Η γκρίνια μπορεί να είναι άρνηση ευθύνης. Σε γενικές γραμμές όταν ο στόχος της αλληλεπίδρασης ή της έκφρασης είναι διαφορετικός από την απλή έκφραση ενός αρνητικού συναισθήματος ή μιας ανησυχίας, δεν μπορεί να θεωρηθεί γκρίνια. Για παράδειγμα, κάποιος ελπίζει ή πιστεύει ότι ο ακροατής μπορεί πραγματικά να βοηθήσει ή να συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος ή της ανησυχίας. Ενδεχομένως, κάποιος να επιθυμεί να επικοινωνήσει για μια αρνητική εμπειρία με την ελπίδα ότι το άλλο άτομο που συμμετείχε σε αυτή θα αλλάξει τη συμπεριφορά του στο μέλλον. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε κάτι στο μυαλό σας και θα θέλατε να μιλήσετε με κάποιον. Εάν μιλάτε με κάποιον επειδή ελπίζετε ότι μπορεί να κάνει κάτι για σας, όπως να σας ακούσει πραγματικά, αυτό δεν είναι γκρίνια. Ένα άλλο παράδειγμα είναι όταν έχετε κανονίσει να συναντηθείτε με έναν φίλο και δεν εμφανίζεται. Αν του μιλήσετε για αυτό, δεν είναι γκρίνια. Μπορεί τελικά να οδηγήσει σε αλλαγή της συμπεριφοράς του άλλου ατόμου. Εάν, ωστόσο, μιλάτε αρνητικά σε έναν άλλο φίλο για το πόσο ασυνεπής ήταν ο πρώτος φίλος χωρίς κανένα σκοπό να λύσετε το πρόβλημα, τότε αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί γκρίνια.

Αυτήν την εβδομάδα εστιαστείτε στην γκρίνια σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα βραχιολάκι/λαστιχάκι ως "εργαλείο". Όποτε πιάνετε τον εαυτό σας να γκρινιάζει, αλλάξτε τη μεριά στην οποία φοράτε το βραχιολάκι στον καρπό σας. Προσπαθήστε να κάνετε αυτό χωρίς να επικρίνετε τον εαυτό σας και χωρίς να είστε σκληροί μαζί του. Απλώς μετακινήστε το βραχιολάκι με ήρεμο και φιλικό τρόπο. Είναι πιθανό να συνειδητοποιήσετε πόσο συχνά γκρινιάζετε αυτόματα. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να το συνειδητοποιήστε αλλά αποδεικνύει επίσης ότι γίνεστε ολοένα και πιο συνειδητοποιημένοι. Αυτό είναι το πρώτο βήμα προς την αλλαγή αυτής της αυτόματης συμπεριφοράς, αν

επιλέξετε να το κάνετε.

Μπορείτε επίσης να καλέσετε έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειας ή έναν συνάδελφο να κάνει την άσκηση μαζί σας. Με λίγες λέξεις ή ακόμα και χωρίς λέξεις (κάνοντας μια χειρονομία για αλλαγή του βραχιολιού) αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε καλύτερα την γκρίνια. Η συμμετοχή άλλων μπορεί να κάνει την άσκηση πιο διασκεδαστική και παιχνιδιάρικη.


194 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Commentaires


bottom of page