top of page
Αναζήτηση
  • Julia Lagioti

Τεχνικές για τη διατήρηση του κινήτρου

Έγινε ενημέρωση: 15 Φεβ 2021


Δεν αρκεί να βρούμε κίνητρο (όπως έχουμε προσπαθήσει σε προηγούμενες ασκήσεις κινητοποίησης).

Η έρευνα δείχνει ότι για να επιφέρουμε αλλαγές διαρκείας, αυτό που χρειαζόμαστε είναι υπενθυμίσεις, επαναλήψεις και τελετουργίες.

Υπενθυμίσεις

Για να εστιάσετε την προσοχή σας σε μια συγκεκριμένη δέσμευση που κάνατε, βοηθάει να έχετε υπενθυμίσεις. Αυτά τα εξωτερικά σημάδια στο περιβάλλον σας μπορούν να είναι απλά και άμεσα, ενώ άλλα μπορεί να είναι πιο περίπλοκα και δημιουργικά.

Ακολουθούν μερικές προτάσεις:

  • βάλτε το πρόγραμμα γυμναστικής σας στο ημερολόγιό σας, ακριβώς όπως θα κάνατε για μια συνάντηση με πελάτη ή ένα ραντεβού

  • βάλτε μια φωτογραφία στον τοίχο ή στο ψυγείο ή ως screensaver του ατόμου που σας εμπνέει και σας παρακινεί περισσότερο να σηκωθείτε από το κρεβάτι και να βάλετε τα παπούτσια σας

  • "τρακάρετε" πάνω στις υπενθυμίσεις σας κυριολεκτικά π.χ. αφήστε τα αθλητικά παπούτσια σας δίπλα στο κρεβάτι σας

  • ρυθμίστε το ξυπνητήρι σας να παίζει ένα τραγούδι που βρίσκετε ιδιαίτερα κινητοποιητικό.

Επανάληψη

Οι τακτικές υπενθυμίσεις μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για επαναλαμβανόμενες δράσεις, οι οποίες είναι απαραίτητες για αλλαγές με διάρκεια. Η άσκηση μόνο για την πρώτη ή για δύο πρώτες εβδομάδες του έτους, ανεξάρτητα από το πόσο έντονη μπορεί να είναι, κατά πάσα πιθανότητα, είναι πολύ φτωχότερη από τις ελπίδες και τις φιλοδοξίες σας για το νέο έτος. Επιπλέον, μέσω των υπενθυμίσεων σε συνδυασμό με την επανάληψη, θα φτάσετε στην πολλά υποσχόμενη γη της αλλαγής, την καλλιέργεια τελετουργιών. Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να βομβαρδίσετε τον εγκέφαλό σας με τις δηλώσεις, τους τίτλους του κόσμου που θέλετε να δημιουργήσετε.

Η τεχνολογία μας δίνει πολλών ειδών καταπληκτικά εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε:

  • Ρυθμίστε επαναλαμβανόμενες υπομνήσεις ή ειδοποιήσεις και προγραμματίστε αυτό ακριβώς που αλλάζετε. Εάν είναι γυμναστήριο, χρόνος προετοιμασίας φαγητού, ώρα που πάτε για ύπνο - προγραμματίστε το - και φροντίστε να έχετε τα πάντα στη θέση τους, ώστε να είναι πιο πιθανό να το κάνετε. Αυτά είναι εξωτερικά ερεθίσματα που μας διευκολύνουν να ακολουθήσουμε την αλλαγή συμπεριφοράς

  • Παρακολουθήστε την πρόοδό σας σε έναν πίνακα που έχετε κάπου εμφανώς ή μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό σας που απαιτεί να καταχωρίσετε τα επιτεύγματά σας. Η ανατροφοδότηση ενισχύει τα κίνητρα

  • Σχεδιάστε τι θα κάνετε αν και όταν εμφανιστούν τα εμπόδια και σας μπλοκάρουν.

  • Δείτε βιντεάκια ή ακούστε τραγούδια που έχετε συνδυάσει με την προσπάθεια αλλαγής που κάνετε

  • Βάλτε φωτογραφία προφίλ ή εξωφύλλου στα social media σας τον στόχο σας ή κάτι που σας τον θυμίζει

  • Βάλτε στις σημαντικές αναρτήσεις ή επιλέξτε να βλέπετε πρώτες τις αναρτήσεις στα social media ατόμων που σας εμπνέουν (π.χ. του αγαπημένου σας coach)

Τελετουργίες

Δημιουργούμε τελετουργίες μετά από έναν ικανό αριθμό υπενθυμίσεων και επαναλήψεων επειδή ο εγκέφαλός μας δημιουργεί νέες νευρικές οδούς που σχετίζονται με μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Γίνεται ευκολότερο μετά από ένα ή δύο μήνες να ενεργήσουμε με συγκεκριμένο τρόπο σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Και να θυμάστε:

  • Το λιγότερο είναι περισσότερο. Η υπερφόρτωση είναι πιθανό να σας οδηγήσει να μην κάνετε τίποτα. Οι μικρές ελπίδες και φιλοδοξίες οδηγούν σε μικρές νίκες και σταδιακές αλλαγές.

  • Αποτύχετε ξανά και ξανά και να θυμάστε ότι η επιτυχία στην πέμπτη ή την έκτη προσπάθεια είναι πολύ πιο πιθανή.

  • Οι δημόσιες δεσμεύσεις είναι μια ισχυρή δύναμη. Πείτε ή καταγράψτε τις ενέργειες στις οποίες στοχεύετε σε έναν αξιόπιστο φίλο ή επαγγελματία. Ή καλύτερα ακόμα, βρείτε κάποιον που μπορεί να σας κρατά υπεύθυνο.

  • Οι προφορικές δηλώσεις είναι ένας άλλος τρόπος τελετουργίας. Στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα στον εγκέφαλο, το οποίο συμβάλλει στην ενίσχυση των επιθυμητών αλλαγών. Οι δηλώσεις πρέπει να επαναλαμβάνονται στον ενεστώτα.

  • Η καταγραφή σε μορφή ημερολογίου των προθέσεων, των συναισθημάτων, των εντυπώσεών σας δημιουργεί επίσης ισχυρές νευρικές συνδέσεις και μπορεί να υποστηρίξουν περαιτέρω την επιμονή σας.

Όταν δημιουργούμε χρήσιμες υπενθυμίσεις και τις επαναλαμβάνουμε αρκετά συχνά για να δημιουργήσουμε τελετουργίες, αυξάνουμε την πιθανότητα δημιουργίας μιας νέας συνήθειας, με την ελπίδα να αντικαταστήσουμε με αυτή τις λιγότερο επιθυμητές συμπεριφορές.



101 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page