top of page
Αναζήτηση
  • Julia Lagioti

Ψυχική ανθεκτικότητα (resilience) - Εύρεση οφέλους

Η Helgeson και οι συνεργάτες (2006) ορίζουν την εύρεση οφέλους ως «τα θετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από ένα τραυματικό συμβάν». Είναι η διαδικασία απόκτησης θετικής ανάπτυξης από τις αντιξοότητες. Γενικά, η έρευνα αποκάλυψε θετικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της εύρεσης οφέλους. Για παράδειγμα, ορισμένα άτομα αναφέρουν νέα εκτίμηση της δύναμης και της ανθεκτικότητάς τους, βελτιωμένη αίσθηση σκοπού, μεγαλύτερη πνευματικότητα, στενότερους δεσμούς με άλλους και αλλαγές στις προτεραιότητες της ζωής. Άλλοι πιστεύουν ότι οι σχέσεις τους έγιναν ισχυρότερες και ότι έχουν γίνει πιο συμπονετικοί ή αλτρουιστές (Affleck & Tennen, 1996; Davis et al., 1998; McMillen et al., 1997). Ο στόχος αυτής της άσκησης είναι να συνειδητοποιήσετε τα πιθανά οφέλη των προκλήσεων της ζωής. Αυτή η συνειδητή εστίαση στα θετικά χαρακτηριστικά των αρνητικών γεγονότων της ζωής μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας (resilience).

Βλέποντας τα γεγονότα της ζωής από διαφορετικές οπτικές γωνίες μπορεί να θεωρηθεί ένας τρόπος για τη μείωση της σκέψης δύο πόλων (άσπρο - μαύρο). Ο στόχος αυτής της άσκησης είναι περισσότερο να δημιουργήσει μια ισορροπημένη οπτική για τα αρνητικά γεγονότα της ζωής παρά να ενθαρρύνει τη θετική σκέψη για αυτά.

Σε γενικές γραμμές, η άσκηση λειτουργεί καλύτερα όταν το γεγονός που έχει επιλεγεί βρίσκεται αρκετά μακριά στο παρελθόν για να δώσει χρόνο για να εξεταστούν θετικές πτυχές, όπως η προσωπική ανάπτυξη, η ανανεωμένη φιλία και ανάλογες. Όταν επιλέγεται ένα συμβάν που συνέβη πολύ πρόσφατα, μπορεί να είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο, για κάποιον να εντοπίσει τις θετικές πτυχές του.


Οδηγίες 1. Σκεφτείτε ένα τραυματικό συμβάν όσο το δυνατόν λεπτομερέστερα για λίγα λεπτά. Εκφράστε ελεύθερα όλα τα συναισθήματα και τις σκέψεις που έχετε σχετικά με την εμπειρία.

...................................................................................................................................................

2. Τώρα εστιάστε στις θετικές πτυχές αυτής της εμπειρίας. Ακολουθούν μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν: ■ Πώς σας άλλαξε η εμπειρία;

■ Τι σας έχει διδάξει η εμπειρία; ■ Πώς η εμπειρία σας έκανε καλύτερα "εξοπλισμένους" για να αντιμετωπίσετε παρόμοιες προκλήσεις στο μέλλον; ■ Πώς πιστεύετε ότι αυτή η εμπειρία σας έκανε να αναπτυχθείτε ως άτομο;



165 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page